مطالعه ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره rubiaceae

Authors

ولی اله مظفریان

abstract

در جریان نام گذاری گیاهان جمع آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (tari) چهار گونه جدید از جنس های atraphaxis،  centaurea ، heliotropium و serratula معرفی می گردد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

مطالعه‌ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره Rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع‌آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (TARI) چهار گونه جدید از جنس‌های Atraphaxis،  Centaurea ، Heliotropium و Serratula معرفی می گردد.

full text

گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (Rubiaceae) از ایران

گونه.Crucianella macrostachya Boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع‌آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع‌آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

full text

گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (rubiaceae) از ایران

گونه.crucianella macrostachya boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

full text

معرفی چهار گونه جدید برای فلور خزه ای ایران

تعداد چهار گونه خزه متعلق به چهار جنس و چهار تیره از ارتفاعات هزار مسجد واقع در شمال خراسان برای نخستین بار از ایران گزارش می شوند. این گونه ها عبارتند از: pottia lanceolata, grimmia alpicola, bryum badium و ovthotrichum schimperi. شرح هر یک از گونه ها همراه با تصاویر مربوطه، محل جمع آوری و پراکنش آنها در دنیا توضیح داده می شود.

full text

گزارش یک جنس (Arthraxon) از تیره گندمیان و یک گونه جدید (Carex caryophyllea) از تیره جگن برای فلور ایران

Arthraxon hispidus (Thunb.) Makino var. hispidus  به عنوان جنس جدید از تیره گندمیان  و .Carex caryophyllea Latourr به عنوان گونه جدید از تیره جگن برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. جنس و گونه معرفی  شده به ترتیب از استان های گیلان (کیاشهر) و آذربایجان شرقی (منطقه حفاظت شده ارسباران) جمع آوری شده‌اند. ویژگی‌های تاگزونومیکی، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه و پراکنش جغرافیایی هر یک توضیح داده شده ...

full text

یک گونه جدید افدرا و گزارش دو گونه جدید یا جالب گراس از ایران

گونه جدید Ephedra laristanica از ایران نامگذاری و معرفی می‌گردد. این گونه با داشتن شکل رویشی افراشته، تعداد 3 بساک در هر گل، 2 دانه و لوله انتهایی بذر کوتاه، مشخص می‌گردد و با 2 گونه نزدیک خود به نامهای E. pachyclada و E. foliataمقایسه می‌گردد. گونه Amblyopyrum muticum var. loliaceum که از شمال غرب ایران جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. گونه Melica altissima که نویسنده فلور ...

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مجله گیاهشناسی ایران

Publisher: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

volume 12

issue 2 2006

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023